12 ting som guiden forventes at kunne

Efter at have været i rejse branchen i efterhånden 6 måneder, så begynder der så småt at udvikle sig nogle ting, både skøre eller ej, som man bare forventes at kunne. Her er en lille liste:

1. At man automatisk kan bygge nye hotelværelser, alle med både morgen, middag og aften sol, gerne med pool og strand udsigt.

2. At man naturligvis kan fixe vandkogere, så alle pools er opvarmede, gerne indenfor de næste par timer.

3. At man ved hvad samtlige dyrearter, plantearter og fiskearter hedder, og man skal kunne identificere dem præcis med “den lille fisk med mange farver”, eller “den grønne busk med sjove blade”.

4. At man er den bedste psykolog, og at man ved alt om forskellige sindslidelser.

5. At man ved alt om politiken i landet, helt ned til hvad den lokale sherif hedder, og hvorfor at han blev valgt ind.

6. At man kan troppe op på et hotel kl. 1:30 om natten, fordi der ikke findes mere toiletpapir.

7. At man kender samtlige mennesker på alle hoteller ved fornavn, og derved kan få de bedste hotelværelser.

8. At man ved alt om kameler, lige fra hvor gamle de bliver, deres drægtighed, samt hvor meget føde de præcis indtager om dagen.

9. At man kender alle fly- og bustider i hovedet. Især de forskellige shuttlebusser til og fra samtlige hoteller.

10. At man kender den lokale befolkning så grundigt, og at man kender alt til deres skattesystemer, parringsmønster, bryllupstraditioner, og at det forventes at man er bedstevenner med mindst 5 af de lokale.

11. At man er den perfekte reparatør, og kan fixe alt fra ødelagte kufferter, til større projekter som adskilte barnevogne og kortsluttede mobiltelefoner.

12. At man står til rådighed 24 timer i døgnet, og frem for alt både er smilende og glad efter 8 timer i skjorte, slips og lange bukser i 35 graders varme.

Ja, nemt er det ikke at være rejseleder, men hold kæft hvor kan det være underholdende.. 🙂

Reklamer
Categories: Gæster, Guide, Rejseleder | Tags: , , , , , | 1 kommentar

Indlæg navigation

One thought on “12 ting som guiden forventes at kunne

  1. Kristina Ricken

    Haha! Det er fedt!. Havde lidt samme situation da jeg arbejde på et Scandlines billetkontor (i Danmark). Der forventede folk også, at jeg kunne få færger til at sejle, selvom de var i stykker eller Øresund var dækket af is… jeg skulle naturligvis også vide alt om svensk madkultur, udvikling i svenske valutakurser, vide hvor bestemte forretninger eller byer lå henne i Sverige… de fleste af disse spørgsmål besvarede jeg med “Skal du have en enkelt eller returbillet?”.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.

%d bloggers like this: